CSM își menține poziția: Noua lege privind pensiile - nicio legătură cu cerințele Comisiei Europene

Uniunea Europeana

Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) își menține poziția cu privire la faptul că noua lege prin care este din nou modificat ''substanțial'' regimul pensiilor de serviciu numai pentru magistrați nu are nicio legătură cu cerințele Comisiei Europene privind îndeplinirea obiectivului 215 din PNRR. Afisari: 8

Tag-uri: Comisia Europeana

„Educație fără granițe”: Irineu Dărău explică rolul platformele sociale care pot deveni punți între tinerii din diaspora și România   Președintele Comisiei pentru Învățământ, Știință și Inovare, a atras atenția, în cadrul ediției a IV-a a proiectului „Limba noastră, povestea noastră”, asupra importanței digitalizării educației ca punte între România și copiii românilor din diaspora. În comunitățile românești din diaspora, păstrarea limbii române rămâne o provocare majoră. Dacă pentru prima generație de emigranți limba maternă reprezintă o ancoră afectivă, pentru copiii lor ea devine adesea doar „limba părinților”. Proiectul „Limba noastră, povestea noastră” își propune să stimuleze dialogul între generații, profesori, părinți și autorități, pentru a găsi soluții prin care cultura și limba română să fie menținute vii și relevante pentru copiii născuți sau crescuți în afara țării. „Este greu de spus dacă avem între șase, opt sau chiar zece milioane de români în afara țării. În orice caz este o jumătate de popor, aș spune acolo. Foarte mulți români din afara sunt deja la a treia generație a diasporei. Va fi tot mai greu să menținem limba română și legăturile cu țara. De aceea, cred că tehnologia trebuie să fie partenerul nostru în acest proces”, a subliniat senatorul Irineu Darău. Tehnologia, un pod între școli și comunități Diaspora, o resursă strategică pentru educația românească Utilizarea platformelor sociale pentru a menține legătura tinerilor din diaspora cu limba română Joaca - o formă de conectare cu limba și cultura Soluția: un sistem educațional mai flexibil în România DC News - 14.10.2025 16:11

din zilele anterioare

„Educație fără granițe”: Irineu Dărău explică rolul platformele sociale care pot deveni punți între tinerii din diaspora și România   Președintele Comisiei pentru Învățământ, Știință și Inovare, a atras atenția, în cadrul ediției a IV-a a proiectului „Limba noastră, povestea noastră”, asupra importanței digitalizării educației ca punte între România și copiii românilor din diaspora. În comunitățile românești din diaspora, păstrarea limbii române rămâne o provocare majoră. Dacă pentru prima generație de emigranți limba maternă reprezintă o ancoră afectivă, pentru copiii lor ea devine adesea doar „limba părinților”. Proiectul „Limba noastră, povestea noastră” își propune să stimuleze dialogul între generații, profesori, părinți și autorități, pentru a găsi soluții prin care cultura și limba română să fie menținute vii și relevante pentru copiii născuți sau crescuți în afara țării. „Este greu de spus dacă avem între șase, opt sau chiar zece milioane de români în afara țării. În orice caz este o jumătate de popor, aș spune acolo. Foarte mulți români din afara sunt deja la a treia generație a diasporei. Va fi tot mai greu să menținem limba română și legăturile cu țara. De aceea, cred că tehnologia trebuie să fie partenerul nostru în acest proces”, a subliniat senatorul Irineu Darău. Tehnologia, un pod între școli și comunități Diaspora, o resursă strategică pentru educația românească Utilizarea platformelor sociale pentru a menține legătura tinerilor din diaspora cu limba română Joaca - o formă de conectare cu limba și cultura Soluția: un sistem educațional mai flexibil în România DC News - 14.10.2025 16:11