Ce spune Ilie Bolojan despre bugetul pentru apărare de anul viitor, în contextul în care ROMARM face obiectul unor plângeri penale

Alexandru Orian

Premierul Ilie Bolojan anunţă că bugetul pentru anul viitor va prevedea o sumă mai mare pentru domeniul apărării decât cea alocată în acest an. Premierul anunţă, totodată, că în mai puţin de două săptămâni va fi supus aprobării Consiliului Suprem de Apărare a Ţării planul pe care România îl va propune autorităţilor Uniunii Europene în cadrul programului SAFE, care vizează întărirea capacităţii militare a Uniunii Europene. „Apărarea, conform angajamentelor pe care şi le-a luat România, va trebui

Performanța României la evaluările internaționale: PISA rămâne o problemă / Unde stăm foarte bine / video Vezi galeria foto   România continuă să se confrunte cu rezultate slabe la testele internaționale PISA, unde elevii nu reușesc să atingă nivelul dorit la matematică, științe și lectură. În schimb, testările TIMSS arată o față mai bună a educației românești. Prof. Bogdan Cristescu, Director General, Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare, Ministerul Educației și Cercetării, a vorbit despre performanța educației românești în lumina evaluărilor internaționale - PISA, TIMSS, ICCS. Potrivit acestuia, rezultatele PISA 2022 arată că România nu a înregistrat niciun progres semnificativ. În analiza OECD, programa de gimnaziu a fost apreciată ca fiind foarte bună, însă rezultatele elevilor nu reflectă acest lucru, ceea ce arată un decalaj între curriculum și învățarea efectivă. a întrebat Sorin Ivan, decan și director al revistei Tribuna Învățământului. „Știm cu toții că la testarea PISA, atât pe matematică, cât și pe științe, cât și pe lectură, România a stagnat la ultimul ciclu. Mă refer la cel din 2022, cu rezultate în 2023. Nu a coborât, dar nici nu am fost într-o zonă foarte bună. Nu suntem pe ultimul loc, dar nu suntem nici acolo unde ne-am dorit. În perioada noastră de parcurgere a pașilor pentru acces la OECD, la seminarul final, răspunsul pe care l-am primit pe educație a fost unul pozitiv, cu recomandări care nu sunt imediate sau obligatorii legal. Chiar performanța noastră a fost bine apreciată după o studiere aprofundată timp de doi ani. Andreas Schleicher a spus că avem o programă de gimnaziu foarte bună și este greu de înțeles de ce rezultatele copiilor nu sunt la fel de bune. Deci, între programă și copii, ceva se întâmplă. Unde se întâmplă? Părerea mea este că se întâmplă peste tot. Tot în PISA există un răspuns legat de cât de mult stau copiii noștri pe tehnologie, și stau foarte mult. Iar rezultatele arată că tot ceea ce depășește 1-2 ore pe zi, chiar și pentru învățare, e prea mult. La nivel de PISA așa arată lucrurile. Sigur, a fost testarea PISA 2025, iar rezultatele se analizează acum. Le vom afla la finalul anului următor, adică în septembrie”, a spus prof. Bogdan Cristescu. VEZI ȘI: Noile planuri-cadru pentru liceu, adoptate. Când vom vedea noua formă a Bacalaureatului și ce se întâmplă cu orele de istorie / video DC News - 14.11.2025 15:47

din zilele anterioare

Performanța României la evaluările internaționale: PISA rămâne o problemă / Unde stăm foarte bine / video Vezi galeria foto   România continuă să se confrunte cu rezultate slabe la testele internaționale PISA, unde elevii nu reușesc să atingă nivelul dorit la matematică, științe și lectură. În schimb, testările TIMSS arată o față mai bună a educației românești. Prof. Bogdan Cristescu, Director General, Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare, Ministerul Educației și Cercetării, a vorbit despre performanța educației românești în lumina evaluărilor internaționale - PISA, TIMSS, ICCS. Potrivit acestuia, rezultatele PISA 2022 arată că România nu a înregistrat niciun progres semnificativ. În analiza OECD, programa de gimnaziu a fost apreciată ca fiind foarte bună, însă rezultatele elevilor nu reflectă acest lucru, ceea ce arată un decalaj între curriculum și învățarea efectivă. a întrebat Sorin Ivan, decan și director al revistei Tribuna Învățământului. „Știm cu toții că la testarea PISA, atât pe matematică, cât și pe științe, cât și pe lectură, România a stagnat la ultimul ciclu. Mă refer la cel din 2022, cu rezultate în 2023. Nu a coborât, dar nici nu am fost într-o zonă foarte bună. Nu suntem pe ultimul loc, dar nu suntem nici acolo unde ne-am dorit. În perioada noastră de parcurgere a pașilor pentru acces la OECD, la seminarul final, răspunsul pe care l-am primit pe educație a fost unul pozitiv, cu recomandări care nu sunt imediate sau obligatorii legal. Chiar performanța noastră a fost bine apreciată după o studiere aprofundată timp de doi ani. Andreas Schleicher a spus că avem o programă de gimnaziu foarte bună și este greu de înțeles de ce rezultatele copiilor nu sunt la fel de bune. Deci, între programă și copii, ceva se întâmplă. Unde se întâmplă? Părerea mea este că se întâmplă peste tot. Tot în PISA există un răspuns legat de cât de mult stau copiii noștri pe tehnologie, și stau foarte mult. Iar rezultatele arată că tot ceea ce depășește 1-2 ore pe zi, chiar și pentru învățare, e prea mult. La nivel de PISA așa arată lucrurile. Sigur, a fost testarea PISA 2025, iar rezultatele se analizează acum. Le vom afla la finalul anului următor, adică în septembrie”, a spus prof. Bogdan Cristescu. VEZI ȘI: Noile planuri-cadru pentru liceu, adoptate. Când vom vedea noua formă a Bacalaureatului și ce se întâmplă cu orele de istorie / video DC News - 14.11.2025 15:47